Sök i bloggen

fredag 14 april 2017

Mer snö...

...till påsk än jul

Hej på're och Glad Påsk

Det snöar, om någon mot förmodan skulle ha missat det. Maken och jag satt förut och försökte komma ihåg om det var snö på julafton. Vi kom fram till att vi inte kommer ihåg, men om det var snö så var det mindre än vad det är idag...dagen innan påskafton.

Idag har jag varit och träffat det nya lilla underverket. Eller ja, träffat är kanske fel ord. Somliga låg ju liksom och snusade så sött i soffan. Men söt som socker var man i alla fall. Och så liten. Ja jösses, bebissjukan slog till lite grann. Men bara lite...

Annars har det varit en rätt lugn vecka. Maken har jobbat, Zak och jag har gjort ungefär vad vi brukar.
Träffat morfar, gammelfarmor och lite andra människor.

I onsdags fick Zak hänga ensam med morfar medans jag var till barnmorskan. Fler detaljer än så tänker jag inte gå in på, för det har du inte med att göra! Men jag tänker berätta att jag har haft ont i magen sedan jag lämnade Familjecentralen (fast det gör jag mest för att jag tycker jag förtjänar lite sympatier).

Igår var jag och Zak till Ica. Alltså herre jösses hur folk beter sig! Man knuffas, trängs, visar ingen hänsyn och svär. Då kan även tilläggas att vi var där vid nio på morgonen... Varför måste det bli hysteri bara för att det är helg? Vissa betedde sig som att det var katastrofläge och all mat på Ica höll på att ta slut.
Jag menar, när man knuffar på en barnvagn för att komma fram till knäckebrödet, då är det, kanske möjligen, att gå lite för långt...

Imorgon ska jag iväg och jobba några timmar och sedan får vi se vad påskafton bjuder på.
Nu ska jag i alla fall snart ställa mig och göra pannbiff.

Glad påsk igen
Puss på're

Bilder
1. Små, små fötter på det lilla underverket
2. Jag och Zak
3. Snyggaste påskkärringen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar