Sök i bloggen

fredag 21 april 2017

Min stora lilla prinskorv

Hej på're

Hoppar du haft en bra vecka. Men det är allt bra skönt med fredag och helg. Även för en som är hemma med prinskorven hela veckorna.
Skönt att Maken ska vara hemma, få lite tid tillsammans och bara ha det skönt.
Min bror och svägerska är här över helgen också, och det är ju alltid trevligt.

Igår var det 8 månaderskontroll på BVC som gällde. Det är ingen liten prinskorv jag har längre. Hela 70 cm lång och 10.6 kg tung. Han är en rejäl bit. Men det ska man vara!
Nu har han dessutom, sedan några dagar tillbaka börjat gå längs med bordet i vardagsrummet. Jag kan ju tycka att han har lite bråttom kanske (mest för jag hade velat ha en liten bebis lite längre än 4.5 månader), men vad ska man göra? Han väljer ju själv.

Små ord har börjat komma också. Mamma, pappa, titta, Es (det är alltså hans Elsadocka, som i Elsa från Frost), och så en massa baba, dada, prutt- och dregelljud.
Och så har han ju världens skönaste garv.

Idag hade jag tänk baka pizza till middag. Men tror du jag har någon riven ost hemma? Nä! Man kan inte äta pizza utan ost. Det är nästan olagligt.
Så nu vete hundan vad vi ska äta... Lutar åt rester från igår. Spännande fredagsmiddag.

På återseende
Puss på're

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar