Sök i bloggen

torsdag 25 maj 2017

Dålig uppdatering

Hej på're

Fick lite klagomål på dålig uppdatering idag. Förlåt.
Men livet kom ivägen. Och så har jag inte riktigt haft inspiration.

Idag har vi haft kvalitetshäng med goda vänner och Zaks bästa polare. Käkat gôrgôtt och bara haft trevligt. Vi började diskutera den där lilla fadäsen som jag hade på Öppna Förskolan (se inlägget Hyckleri på hög nivå).
Just det där med att mammorna som satt och diskuterade hur Zak kommer uppfostras.

Jag kan berätta att när jag bjuder på fika, då får man kaffe och inte blod. Det dricker vi bara på lördagar.

I vårt hem finns det inga tecken på att vi dyrkar Satan. Altaret som vi offrar djur på står i källaren.

I sovrummet står en helt vanlig säng. Vi lyfter undan dem innan vi lägger oss i våra likkistor.

Vi har förvisso varken bil och körkort, men vi har ändå ett garage. Jag menar, garage kan man använda till mycket mer än förvaring av bilar. Vi har till exempel en tortyrkammare i vårt.

Nä, skämtar bara. Vi har en helt vanlig säng, i vardagsrummet står soffa och tv. Vi duschar och badar i vatten i badrummet och jag dricker kaffe på morgonen.
Vi handlar mat på Ica, klipper gräs med en gräsklippare, betalar räkningar i tid och bråkar om småsaker som disk, vad vi ska äta och har ett sparande till vår son.

Jag kommer lära min son att ALDRIG dömma någon efter utseende, oavsett kroppstyp, klädval eller hudfärg.
Jag kommer lära min son att man kan aldrig veta vad en annan människa går igenom, om den inte berättar det.
Jag kommer lära min son att stå för den han är, sina åsikter och att alltid tänka själv.
Jag kommer lära min son att vara en bra kompis, dela med sig, vara snäll, inte slåss eller ljuga och hjälpa om han kan.

Jag har kämpat med min självkänsla i så jävla många år, ingen kan ta det ifrån mig.
Ja, jag må ha en annorlunda stil, kanske äger några fler döskallar än vad många andra gör, kanske köper lite mycket inredning när Halloween är på intågande och äger absolut en byst av Jack Skellington.

Men jag är stolt över mig själv, mitt hem och min man. Framför allt så är jag en jäkla bra mamma till Zak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar